Фoтo: нaдaнe рeклaмoдaвцeм
З 25 сeрпня 2023 рoку в Укрaїні змінюються прaвилa oбoв’язкoвoгo тexoгляду трaнспoртниx зaсoбів.
У нoвoму пoрядку пeрeдбaчeнo тaкі нoвoввeдeння:
● Впрoвaджeння eлeктрoннoгo прoтoкoлу тexoгляду тa відeoфіксaції.
● Спрoщeнa рeєстрaція пeрeoблaднaниx aвтoмoбілів.
● Утoчнeнo пeрeлік трaнспoртниx зaсoбів, які підлягaють oбoв’язкoвoму тexoгляду.
● Утoчнeнo пeрeлік пaрaмeтрів, які пeрeвіряються при тexoгляді.
● Дoпoвнeні штрaфи зa відсутність тexoгляду.
Впрoвaджeння eлeктрoннoгo прoтoкoлу тexoгляду тa відeoфіксaції
Aкрeдитoвaні пункти тexoгляду в Україні мають бути обладнані системами електронного протоколювання та відеофіксації. Це означає, що всі етапи техогляду будуть фіксуватися на відео, а результати техогляду зберігатимуться в електронній формі. Відеофіксація дозволить у разі потреби переглянути процес техогляду та встановити, чи були допущені будь-які порушення.
Спрощена реєстрація переобладнаних автомобілів
Для реєстрації переобладнаного автомобіля більше не потрібно буде подавати до Державтоінспекції копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу та копію акту проведення обов’язкового технічного контролю автомобіля. Це суттєво спрощує процедуру реєстрації переобладнаних автомобілів.
Щорічний обов’язковий техогляд автомобілів, які використовуються для перевезення пасажирів з метою отримання прибутку
Автомобілі, які використовуються для перевезення пасажирів з метою отримання прибутку (таксі, автобуси, маршрутки), будуть підлягати обов’язковому техогляду щорічно, а не раз на два роки, як це було раніше. Це пов’язано з тим, що такі автомобілі є більш схильними до аварій, ніж інші транспортні засоби.
Уточнено перелік параметрів, які перевіряються при техогляді
Буде перевірятись, як і раніше, стан шин і дисків, гальмівної системи, рульового управління, світлових приладів, а також норми вмісту забруднювальних речовин у спалинах, димності спалин, стан викидної системи та екологічного рівня авто. Зараз на ринку представлено багато компаній, які пропонують широкий спектр послуг з техогляду автомобілів, але не всі вони внесені до реєстру Суб’єктів ОТК. Звертайтесь саме до акредитованих випробувальних лабораторій колісних транспортних засобів, котрі мають право проводити обов’язковий технічний контроль. Це гарантія безпеки, чинності виданих документів та дотримання вимог законодавства.
Хто повинен проходити ОТК
До переліку транспортних засобів, які підлягають обов’язковому техогляду, входять:
● легкові автомобілі, які використовуються для комерційних цілей — M1;
● вантажні автомобілі — категорії N1, N2, N3;
● автобуси;
● спецтранспорт;
● автомобілі для перевезення небезпечних вантажів;
● таксі;
● причепи та напівпричепи.
Новий порядок обов’язкового техогляду спрямований на підвищення рівня безпеки дорожнього руху та зменшення викидів шкідливих речовин в атмосферу. Водії зобов’язані своєчасно проходити техогляд своїх автомобілів, щоб забезпечити їхню технічну справність і відповідність вимогам безпеки. В таких мережевих лабораторіях, як ОТК-СЕРВІС можна також отримати Міжнародний сертифікат технічного огляду МСТО та Дозвіл ЄКМТ для здійснення міжнародних вантажних перевезень.
● Міжнародний сертифікат техогляду (МСТО) – це документ, який підтверджує відповідність транспортного засобу вимогам державних стандартів і технічних норм країн-учасників Віденської угоди 1997 року. МСТО видається терміном на один рік та продовжується шляхом чергової щорічної перевірки.
● Сертифікат на відповідність резолюціям Європейської Конференції Міністрів Транспорту (ЄКМТ) – це документ, який підтверджує відповідність транспортного засобу вимогам резолюцій Європейської Конференції Міністрів Транспорту. ЄКМТ видається після проведення техогляду транспортного засобу на уповноваженій станції техогляду терміном на 30 днів — жовтий та 365 днів — зелений.
Обидва підвиди техогляду МСТО і ЄКМТ є обов’язковими для транспортних засобів, які виїжджають за межі України. Звертайтесь до акредитованих лабораторій, котрі фахово проводять комплексну перевірку транспортних засобів та видають необхідний протокол техогляду, що відповідає всім нормативним вимогам українського та міжнародного законодавства.
Читайте Korrespondent.net в Google News